12 اشتباه معمول که به هنگام بازاریابی ویدیویی باید از آنها پرهیز کنید

دنیای بازاریابی محتوایی روز به روز در حال تغییر می باشد. این روزها شرکت هایی که می خواهند بازاریابی کنند نسبت به شرکت هایی که می خواستند این کار را در گذشته انجام دهند باید از شیوه های متفاوتی استفاده کنند. بازاریابی آنلاین در سال های اخیر چهره کاملا جدیدی از خودش نشان داده است و بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی نیز دچار تغییر و تحولات زیادی شده است که یکی از مهم ترین جنبه های تغییر شیوه بازاریابی در سال های اخیر، روش بازاریابی با استفاده از ویدیو می باشد. شما با استفاده از بازاریابی ویدیویی می توانید اثر بسیار عمیقی را بر روی کاربران بگذارید. اثری که ممکن است بازاریابی با استفاده از متن و شیوه های نتواند بر روی آنها داشته باشد. بنابراین اهمیت بازاریابی با استفاده از ویدیو را نباید نادیده گرفت. تحقیقات نشان داده است که شرکت هایی که برای بازاریابی کردن از شیوه بازاریابی ویدیویی استفاده می کنند نسبت به شرکت هایی که از این شیوه استفاده نمی کنند میزان موفقیت بسیار بیشتری دارند. بازاریابی با استفاده از ویدیو یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ برند می باشد ولی بسیاری از بازاریاب ها اشتباهاتی را در این زمینه مرتکب می شوند که منجر به افت شدید میزان مشتری می شود. در این پست قصد داریم تا 12 اشتباهی را که اکثر بازاریابان به هنگام بازاریابی با استفاده از ویدیو مرتکب می شوند به شما معرفی کنیم:

1) تنظیم نامناسب نورپردازی

اولین نکته ای که به هنگان بازاریابی کردن با ویدیوها باید درنظر داشته باشید این است که به موضوع نورپردازی توجه کنید. باید بدانید که "نورپردازی" در ویدیوها یکی از مهم ترین و اساسی ترین جنبه هایی است که هر ویدیویی برای این که باکیفیت باشد با این جنبه را داشته باشد. شما باید نور صحنه را به گونه ای تنظیم کنید که به راحتی بتواند اشیایی را که می خواهید در ویدیوها نشان دهید انعکاس دهد. همچنین مرتب کردن نوع نورپردازی برای صحنه های مختلف متفاوت می باشد. به عنوان مثال در صورتی که می خواهید در یک فضای باز فیلم خود را بگیرید نسبت به زمانی که می خواهید از اتاق شرکتتان فیلم بگیرید کارتان کاملا متفاوت می شود. بنابراین باید بدانید که چه زمانی و در چه زاویه ای کار نورپردازی را انجام می دهید. ویدیوهایی که نورپردازی های مناسب نداشته باشند ممکن است منجر به این شوند که کیفیت ویدیو به شدت پایین بیاید. همچنین مشکل عدم شفافیت ویدیو نیز یکی دیگر از مهم ترین مشکلاتی است که می تواند نتیجه یک نورپردازی غلط برای ویدیوها باشد.

2) عدم توجه به "زیبایی" به هنگام فیلم برداری

به این فکر کنید که اصولا چرا می خواهید برای کاربران فیلم به اشتراک بگذارید؟ مهم ترین دلیل آن این است که می خواهید آنها را به کار خود جلب کنید. برای این منظور، باید خودتان را به جای آنها قرار دهید. شما باید طوری فیلم را بگیرید که آنها احساس کنند که بهترین کیفیت ممکن را برای فیلمتان دارید. بنابراین نیاز است که اشیایی را که در فیلم وجود دارند به صورت واضح و آشکار به آن ها نشان دهید. سعی کنید تا جای ممکن است اشیایی استفاده کنید که ثابت باشند. در صورتیکه از اشیای متحرک استفاده می کنید؛ سعی کنید فیلم برداری را طوری انجام دهید که مخاطبین و افرادی که ویدیوی شما را تماشا می کنند به خوبی بدانند که این اشیا به کدام جهت می روند. سعی کنید جهت حرکت خطوط را به شکل کاملا مناسبی مشخص کنید. همچنین به پس زمینه کار هم توجه کنید. پس زمینه کار شما باید به گونه ای باشد که بتواند به خوبی توجه مخاطبین را به خودش جلب کند. رنگ پس زمینه، نور پس زمینه و نوع نقش و نگار آن باید کاملا مشخص باشد.

3) توجه نکردن به صدا

فراموش نکنید که یک ویدیوی خوب ویدیویی است که صدای کاملا رسا و باکیفیتی داشته باشد. در صورتی که صدای مربوط به یک ویدیو به گونه ای باشد که مخاطبین (از شدت آهستگی) اصلا آن را نشوند و یا این که به اندازه ای بم باشد که اصلا متوجه نشوند که کلمات گنگی که در این ویدیو بیان می شود به چه معنی است؛ بنابراین احتمال این که بازاریابی با استفاده از چنین ویدیوهایی شکست بخورد زیاد می شود.

یکی دیگر از مهم ترین اشتباهاتی که بازاریابان برای بازاریابی با استفاده از ویدیو مرتکب می شوند این است که به صدا توجه نمی کنند. هر ویدیویی باید با استفاده از یک صدا شنیده شود. بنابراین در صورتی که شما به هنگام ضبط کردن ویدیویتان صدای بیکیفتی را برای خودتان ایجاد کنید؛ موفق نمی شوید که پیامی را که می خواهید به مخاطبینتان ارایه کنید. بنابراین باید توجه کنید که صدای یک ویدیو برای شما بسیار مهم و اساسی می باشد. برای این که صداهای باکیفیتی را برای ویدیوتان ضبط کنید؛ می توانید از ابزارهای مختلفی (مانند میکروفون های HD و غیره) استفاده کنید تا در کنار یک ویدیوی باکیفیت، صداهای باکیفیتی را نیز برای آن ضبط کنید.

4) انتخاب نکردن توصیفات مناسب برای ویدیو

توصیفاتی که شما برای ویدیوی خودتان مورد استفاده قرار می دهید باید به گونه ای باشند که پیام هایی را که می خواهید به مخاطبین برسایند (حداقل بخشی از این پیام ها را!) به خوبی به آن ها منتقل کنند. در صورتی که شما برای ویدیوی خود پیام هایی داشته باشید در صورتی که این پیام ها را در عناوین مرتبط با این ویدیوها جای ندهید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که مخاطبین و مشتریان جلب کار شما شوند. همچنین نباید پیام ها را به گونه ای دور از واقعیت و بزرگ نمایانه انتخاب کنید. چون در این صورت باعث می شود که اعتمادی که مخاطبین قرار است به شما بکنند از دست می رود. بهترین کار این است که توصیفاتی را برای ویدیوهای به این شکل انتخاب کنید که ساده باشند و به راحتی گویای حقیقت هایی باشند که شما می خواهید این حقیقت ها را بیان کنید. مخاطبین باید با دیدن این پیام ها به خوبی درک کنند که منظور شما چیست و می خواهید چه پیامی را به آنها انتقال دهید. همچنین از تولید کردن توصیفات پیچیده و ثقیل نیز باید پرهیز نمایید.

5) وجود تیرگی هایی در ویدیو

یکی دیگر از مشکلات بسیار مهمی که در بازاریابی با استفاده از ویدیوها کاربران با آن روبرو می شوند وجود تیرگی هایی در ویدیو می باشد. همان طور که در بالا ظاهر شد؛ مخاطبین و بازدیدکنندگان از این ویدیو از شما انتظار دارند که ویدیوهایی را برای آنها تولید کنید که فارغ از کوچکترین مشکلی باشد. بنابراین در صورتی که شما ویرایش مناسبی برای این ویدیو نداشته باشید و یا این که به خوبی این ویدیو را قبل از به اشتراک گذاری مورد بررسی قرار ندهید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که تعداد بازدیدکنندگان این ویدیو زیاد شود. مخاطبین و بازدیدکنندگان این ویدیوها انتظار دارند که ویدیوهایی که شما به آنها ارایه می کنید از هرگونه اعوجاج و تیرگی دور باشند. بنابراین باید تصاویری که از این ویدیو در ذهن کاربران و بازدیدکنندگان نقش می بندند تصاویری باشند کاملا واضح و با کیفیت بالا. در این صورت می توان گفت احتمال این که مشتریان بیشتری جلب تجارت شما شوند زیاد است اما در غیر این صورت، تمام این مشتریان تجارت شما را ترک می کنند و به جای دیگری می روند. برای این که ویدیوهای باکیفیت تولید کنید می توانید از ابزارهایی مانند InVideo و دیگر ابزارهای اینترنتی موجود استفاده کنید.

6) استفاده نکردن از جلوه های بصری مخصوص

شما می توانید برای این که پیامی را که می خواهید به مخاطبین و بازدیدکنندگان بدهید دارای کیفیت بیشتری باشد؛ از روش اضافه کردن جلوه های بصری به کار استفاده کنید. جلوه های بصری که به ویدیو اضافه می شوند یکی از مهم ترین پارامترهایی هستند که می توان از آنها برای بهتر فهماندن موضوع به کاربران و بازدیدکنندگان استفاده کرد. در صورتی که ویدیوی شما از نظر تصویری ظاهری خسته کننده داشته باشد و تنها یک سری مطالب به صورت صوتی در این ویدیو جلب توجه کند؛ احتمال این که مشتریان جلب کار شما شوند نسبت به زمانی که در ویدیوی شما از جلوه های بصری هیجان انگیز استفاده شده باشد خیلی کمتر می باشد. بنابراین شما برای انجام این کار می توانید از گرافیک ها و تکنیک های مختلف دیگر در این زمینه استفاده کنید. به یاد آوردن اثری که این روش بر ذهن کاربران می گذارد بسیار راحت تر و ساده تر از اثری است که در ویدیوهایی وجود دارد که بیشتر برپایه صدا هستند. بنابراین سعی کنید برای جلب مشتری بیشتر، از این جلوه های بصری در ویدیوهای خودتان استفاده نمایید.

7) کار نکردن بر روی آن چه که می خواهید در ویدیو بگویید

یکی دیگر از اشتباهاتی که در این زمینه بسیاری از تجارت ها مرتکب می شوند این است که بر روی آن چه که می خواهند در ویدیو بگویند کار نمی کنند! در صورتی که قبل از این که یک ویدیو را پر کنید؛ بر آن چه که می خواهید در آن بگویید کار نکنید و در صورتی که مشخص نکنید که می خواهید چه بگویید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان به درستی پیش برود. در صورتی که قبل از پر کردن این ویدیو، دقیقا آن چه را که می خواهید در این ویدیو بگویید بررسی نکرده باشید و غلط های آن را درست نکرده و آن را ویرایش نکرده باشید؛ در این صورت ممکن است ویدیویی که تولید کرده اید؛ اثربخشی خودش را از دست بدهد و در اذهان مشتریان به خوبی جا باز نکند. بنابراین باید سعی کنید قبل از این که بخواهید ویدیو را درست کنید به خوبی درباره آن چه که می خواهید در این ویدیو بگویید فکر کنید و بر روی آن برنامه ریزی کنید و سپس دقیقا بر همان اساس کار تولید کردن ویدیوی خود را شروع کنید و اطمینان داشته باشید که به این شیوه میزان اثر بخشی ویدیو خیلی زیادتر می شود.

8) توجه نکردن به الگوریتم در حال تغیر بهینه سازی موتورهای جستجوگر برای ویدیوها

این روزها الگوریتم بهینه سازی موتورهای جستجوگر در حال تغییر است. بهینه سازی موتورهای جستجوگر برای ویدیوها نیز در حال تغییر می باشد. بنابراین شما باید حتما به این موضوع هم توجه زیادی داشته باشید. باید بدانید که ممکن است پارامتری که امروز برای بالا بردن رده بندی ویدیوهای شما در میان ویدیوهای موجود در موتورهای جستجوگر کارساز می باشد؛ فردا اثربخشی را که امروز داشته است دیگر نداشته باشد. بنابراین شما باید سعی کنید تا مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجوگر برای seo را به عنوان یک پدیده ای که مرتب در حال تغییر کردن و به روزرسانی شدن است درنظر داشته باشید و سعی کنید تا کاری کنید که ویدیوهایی که تولید می کنید از کیفیت مناسبی در این زمینه برخوردار باشند و به گونه ای باشند که با آخرین تغییرات در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجوگر برای ویدیوها سازگار باشند تا در رده بندی موتورهای جستجوگر، در رده های بالاتری قرار بگیرند و در نهایت تعداد بازدیدکنندگان از ویدیوهای شما زیادتر شده و مشتریان بیشتری را به خودتان جلب کنید.

9) میزان فریم ویدیو را بر روی 24 فریم بر ثانیه نگه ندارید

یکی دیگر از موضوعات مهمی که اکثر شرکت هایی که می خواهند با استفاده از ویدیو بازاریابی کنند به آن توجه نمی کنند، درنظر نگرفتن فریم است.

چشمان ما انسان ها در صورتی که ویدیویی را ببیند که در هر ثانیه دارای 24 فریم باشد؛ به نظرش این ویدیو مناسب است. این میزان فریم، میزان فریم استانداردی است که تمام ویدیوهایی که شما تولید می کنید باید این میزان فریم را داشته باشند. در غیر این صورت، با مشکل مواجه خواهید شد و مخاطبین ویدیوهای شما نمی بینند.

در صورتی که میزان فریم از این میزان سریعتر باشد و یا این که از آن آهسته تر باشد مخاطبین دچار سردرگمی می شوند و ویدیو شما را رها می کنند و به سراغ ویدیوهای دیگر می روند. میزان فریم های سریع تر از این میزان برای ویدیوهای آهسته (Slow Motion) مورد استفاده قرار می گیرند و میزان فریم های بیشتر هم برای ویدیوهای سریع تر مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین سعی کنید تا میزان استاندارد فریم را برای ویدیوهایتان ایجاد کنید تا بتوانید بر روی ویدیوهایتان یک اثر "سینمایی" داشته باشید و مخاطبین را به کارتان جلب کنید.

10) انتخاب عناوین نامناسب برای ویدیوها

یکی دیگر از نکته هایی که در این رابطه باید درنظر داشته باشید توجه کردن به عناوینی است که برای ویدیوها مورد استفاده قرار می دهید. انتخاب کردن عناوین به طور کلی برای تمام جنبه های بازاریابی محتوایی مناسب می باشد (به عنوان مثال وقتی که دارید برای یک وب سایت و یا وبلاگ پست می گذارید؛ باید برای پست های مختلف خودتان عناوین مناسبی را انتخاب کنید و در غیر این صورت نمی توانید نتیجه مطلوب را بگیرید و غیره. در تولید ویدیوها هم روال کار به همین منوال می باشد. چشمان مخاطبین برای اولین بار عناوین ویدیوهای شما را می بیند و بعد از آن مخاطبین تصمیم می گیرند که آن را تماشا کنند یا خیر. بنابراین سعی کنید عناوین را به گونه ای انتخاب کنید که به خوبی مخاطبین را به خودش جلب کند. در صورتی که یک ویدیویی داشته باشید که در آن تمام موارد بالا رعایت شده باشد ولی عنوان مناسبی برای این ویدیو انتخاب نشده باشد؛ تعداد مخاطبین آن نسبت به یک ویدیوی مناسبی که برای آن عنوان بسیار مناسبی انتخاب شده باشد بسیار بسیار کمتر می باشد. بنابراین در انتخاب عنوان مناسب برای ویدیویتان کوشا باشید.

11) بخش معرفی ویدیو را طولانی کنید

بخش معرفی (مقدمه) ویدیوها باید کوتاه و مفید و مختصر باشد. در صورتی که بخش مقدمه یک ویدیو را طولانی کنید احتمال این که مخاطبین شما را رها کنند و به سراغ ویدیوهای دیگری بروند بیشتر می شود. بنابراین سعی کنید این بخش را طولانی نکنید. سعی کنید تا کاری کنید که در این بخش کوتاه به مخاطبین بفهمانید که می خواهید چیزی را که آنها به دنبالش می گردند را به آنها بدهید. بهترین راه برای انجام این کار این است که از برخی از ابزارهایی که در اینترنت در این رابطه وجود دارد کمک بگیرید.

12) تشویق نکردن مخاطبین برای مشتری شدن

فراموش نکنید که هدفی که شما برای تولید ویدیو و بازاریابی با استفاده از آن دارید این است که توجه مخاطبین را به خودتان جلب نمایید. بنابراین در صورتی که بخواهید بدون فراخواندن مخاطبین برای این که در جهت مشتری شدن در شرکت شما گامی بردارند کاری انجام دهید؛ باید بدانید که کاری بیهوده انجام داده اید! هدف شما از تولید کردن ویدیو و بازاریابی کردن با استفاده از آن باید این باشد که کاری کنید که مخاطبین شما به شما و کاری که می کنید توجه کنند و خودشان علاقه پیدا کنند که مشتریتان شوند. بنابراین در صورتی که چنین انگیزه ای را در آنها ایجاد نکنید؛ کارتان چه ارزشی دارد؟

در صورتی که یک ویدیویی ایجاد کنید که دارای کیفیت خیلی بالایی هم باشد ولی مخاطبین و بازدیدکنندگان بعد از تماشا کردن این ویدیو حتی ندانند برای این که مشتری شما شوند باید چکار کنند؛ بدانید که چنین ویدیوی منجر به افزایش مشتری برای شما نمی شود!

بنابراین هرگز فراموش نکنید که هنگامی که با استفاده از ویدیو بازاریابی می کنید مخاطبینتان را تشویق کنید که با شما کار کنند. این کار می تواند به شیوه های مختلف انجام شود. به عنوان مثال ممکن است شما از آنها بخواهید تا در بخش های مخصوصی ثبت نام کنند و غیره. این کار منجر می شود که بازدیدکنندگان انگیزه پیدا می کنند تا با شما تعامل کنند و در این صورت فرآیندی آغاز می شود که نهایتا منجر به این می شود که مشتریان بتوانند با شما تعامل داشته باشند.

12 اشتباه معمول که به هنگام بازاریابی ویدیویی باید از آنها پرهیز کنید

7 تکنیک بازاریابی ویدیویی برای سال 2020

12 توصیه موثر از کارآفرینان موفق برای بازاریابی کردن با ویدیو

ویدیو ,استفاده ,بازاریابی ,مخاطبین ,های ,بنابراین ,که می ,صورتی که ,در صورتی ,می خواهید ,در این ,سازی موتورهای جستجوگر ,انتظار داشته باشید ,توانید انتظار داشته ,درنظر داشته باشید

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

rmk زیبایی پوست و مو MY SERIES آی تی پارسی پائیز ما جدیدترین مطالب روز فروش سی دی های رزمی و دفاع شخصی SERIAL KOREAN عکـــــــــــس خفن